"Vaahteranlehdet kiiltelee
Kun pisarat liiskaa ne asfalttiin
On lämmin yö
Vaikka sade lyö peltikattoihin"

Mulla on kauhee ikävä syksyä. Syksy on jotenki mun mielestä niin ihanaa aikaa. Luonto on ihanissa väreissä, kaikki on kaunista. Linnut lentää lämpimämpiin maihin. Vettä sataa, on ihanan synkkää ja pimeää. Mutta samalla tosi kaunista. Kaipaan sitä, kun katuvalojen oranssit valot heijastuu märkään asfalttiin. Lehdet lainehtii teillä. Saa alkaa käyttää vähän lämpimämpiä vaatteita. Ne aamut, kun ei jaksais herätä saatika nousta sängystä ylös ja laahustaa suihkuun. Koulumatkat, kun saa kävellä yksin bussille, haistella ilmaa ja nauttia kaikesta. <3 Se on jotainn niin ihanaa ! Rankkasateessa juokseminen on kans kivaa, vaikka kaikki vaatteet kastuu, se olo on jotenki niin huoleton ja vapaa. Mua karmii, että mulla on jotenki ikävä kouluun ! Karseeta, koko vuoden oon oottanu kesälomaa, lämpimiä päiviä ja laiskottelua, mutta nyt mä odotan syksyä. Jotenki on helpompaa, kun on selvä rutiini, maanantaista perjantaihin koulussa, viikonloput kavereitten kanssa tai kotona. Koulussa näkee kavereita ja tutustuu uusiin hemmoihin. Onhan tässä tietysti seki juttu, että syksyl alkaa yläaste. :::D Kokonaan (ainaki melkeen) uus luokka, uudet kaverit, uudet opettajat. Saa alottaa niinku "puhtaalta pöydältä". Aww, ja saa ostaa uusia koulutarvikkeita, vaatteita ja kenkiä. Repun mä kans tarviin.

Mutta syksyn mukana tulee myös asioita, joita mä en kaipaa ollenkaan. Kauhee stressi kaikista kouluasioista. Kokeista, esitelmistä, esseistä, läksyistä. Aikaiset aamuherätykset, jolloin elämänilo on nollassa. Jatkuva kiire, kun haluaisi viettää aikaa kavereitten kanssa, mutta harrastukset, kokeet ja läksyt vievät kamalasti aikaa. Siihen päälle vielä omat murheet, niin ihanaa. Sillon tekis mieli vaan painua peiton alle ja unohtaa kaikki. .__.

Mutta pitäis elää hetkessä, tässä ja nyt. Edessä on kuitenki viel n. kuukaus lomaa, ja aion kyl nauttii siitä. <3 Ois tarkotus Lauran kanssa mennä Kajaaniin kattoo Harry Potter ja feeniksin kilta ensviikolla. Ja Kajaanissa oli kans joku ilmaiskonsertti, sinnekki -> Ja syksyllä shoppaamaan Kajaaniin kans, vai mitä Reeta, Laura ja Tiina ? Ja hei, mulla on myös semmonen suunitelma, että joku ihana aurinkoinen päivä mennään piknikille sinne hirvipatsaan (XXDD) luo ! Sinne hirvensillan luokse ! Ja te kolme tuutte meille yöks, nukutaan jossain teltas meidän takapihalla. Ja meidän mökille kans. Uidaan ja hypitään trampalla. Aww, mulla on ikävä teitä ! <3